Blog: Die website van jou gaat wel erg veel over jezelf, hè?

Gepubliceerd op 28-09-2017

 

Onlangs heb ik ‘m gelanceerd. Mijn nieuwe website als zelfstandig adviseur, interimmanager en sales professional.

www.lexmeuldijk.nl.

En dan komen de commentaren. Veelal positief, met hier en daar verbetersuggesties. Maar ook kritische noten. Iemand zei: Het gaat wel erg veel over jou, hè?

Ik sta ik niet gauw met mijn mond vol tanden, maar deze opmerking zette mij aan het denken. Klop ik mijzelf teveel op de borst? Ben ik inderdaad on-Nederlands trots op wat ik doe en heb gedaan?

Maar als ik daar niets over zeg, hoe weet iemand dan wat mijn expertise is?

Er zijn natuurlijk theorieën over hoe je website teksten schrijft. Begin met de Why van Simon Sinek, zeggen sommigen. Of: denk vanuit de behoefte van de klant en schrijf zoals je praat. En natuurlijk de ‘zo kort en bondig mogelijk’ tip. Maar niet té, want dan vindt Google je niet meer.

Het bracht me terug naar de kern: waarom wil ik eigenlijk een website? LEES HIER VERDER